Aby vaša predajňa zaujala už z diaľky
Poznáte to – obchod na obchode a všetky sa zdajú byť akési rovnaké. Tie predajne, ktoré ponúkajú oblečenie, vystavia krásne oblečené figuríny, obchody pre poľnohospodárov nejaký ten fúrik, zmrzlinárne lákajú dvojmetrovým kornútkom. Každý robí maximum pre to, aby si ho všimlo čo najviac ľudí.
Chce to štýl a atmosféru
Ak ste už dali o sebe vedieť touto formou, nie je to ani zďaleka to posledné. Ako druhú vec si všimnú zákazníci okolie budovy, kam vkročia. Sústreďujú sa na čistotu a v neposlednom rade majú radi, ak vchod zdobia kvetináče s krásnymi kvetmi, ktoré okamžite vylepšia náladu. Zároveň prezradia, že majiteľ má všetko do detailu premyslené a svoju firmu má rád. Výklad a dvere – tuctová záležitosť. Poviete si, hlavne, nech sú čisté. Ale nie! Využite možnosti, ktoré ponúkajú rôzne reklamné agentúry, a dajte si vyrobiť štýlové nálepky na sklá alebo na dvere. Použite názov, ornamenty, tematické obrázky, aby každý vedel, že tu je správne. Keď zákazník vojde dnu, mala by ho privítať príjemná vôňa. Taká, ktorú má rád každý, aby sa cítil ako doma. Vôňa praženej kávy, jablkového koláča alebo vanilky, obyčajná vôňa púdru a čistoty. Vytvoríte ju pomocou rôznych vonných pomocníkov. A ďalej – pekná rohožka. Vážne. To si všimne ihneď každý a navyše to vytvára útulný dojem.
Príjemné farby, moderný dizajn
Nech už podnikáte s čímkoľvek, miestnosť/miestnosti musia mať svoju dušu. Zariadiť ich nesmie byť povinnosť, ale radosť. Máte príležitosť dokonale sa „vybúriť“ a zapojiť fantáziu tak, akoby ste to u vás doma možno nikdy nespravili. Tu však môžete. Ak vás láka predstava tmavých farieb – použite ich. Výborne sa hodia do kaviarní a barov. Vytvoria súkromnú atmosféru, kde sa bude príjemne klebetiť. Kombinujte rôzne materiály – drevo/kameň, kožu/látku. Čarovná moc je aj v osvetlení. „Neónky“ sú veľmi nepríjemné pre oči, ale zato veľa svetielok kade-tade, ktoré sú dômyselne rozmiestnené presne tak, aby zviditeľnili to, čo treba predať, to je výborný nápad. Aj svetlom viete zaujať. Dôležité je, aby ste nešetrili na imidži svojej predajne. Najmä najviac používané pulty alebo vitríny musia byť vo výbornej kvalite a na rovinu – spravte to tak, aby vyzerali draho. Nech každý vidí, ako sa vám darí. Do štýlovej predajne, ktorá vyzerá luxusne, bude chodiť deň čo deň stále viac nových spokojných zákazníkov.