Láka vás multilevel marketing?
Nie ste prvý ani posledný. Kto by nechcel byť pánom svojho času a zarábať množstvo peňazí za takmer žiadnu robotu? Pravda je taká, že za každým úspechom stojí najskôr tvrdá drina, nič nie je zadarmo.
Zárobok z predaja plus provízie
Pravdepodobne máte plno známych, ktorí sa venujú katalógovému predaju rozličných produktov – šperkov, kozmetiky či dokonca kuchynských pomôcok. Je množstvo oblastí, v ktorých je tento druh podnikania naozaj úspešný a výhodný. Jeho pozitíva spočívajú najmä v tom, že nepotrebujete vlastniť kamennú predajňu a znášať výdavky s tým spojené – platba nájmu, zamestnancov a pod. Jediné, čo k multilevel marketingu určite treba, je vaša odvaha a zhovorčivosť. Často vlastníte len zopár vzoriek produktov alebo iba obyčajný katalóg, ktorými musíte druhých presvedčiť o výnimočnosti toho, čo im ponúkate. Ak sa vám to podarí, tešiť sa môžete z priameho zisku z produktov. Toto však nie je jediný spôsob, ktorým sa v MLM (multilevel marketingu) zarába. Okrem toho, že vás živí obchodná marža, môžu byť produkty, ktoré zákazníkom ponúkate, rozlične bodované, čo vás posúva na úrovne efektivity. Tie sú zvyčajne hodnotené v percentách. Počas mesiaca sa teda usilujete predávať nielen preto, aby ste mali čistý zisk rovno na ruku, ale aby ste stúpali na úrovniach efektivity a mali okrem toho aj dodatočnú províziu.
Budujete si vlastnú skupinu spolupracovníkov
Pri MLM máte dve možnosti: alebo sa rozhodnete, že si ponecháte široký okruh zákazníkov, ktorí vám budú prinášať pravidelný príjem nákupom produktov, alebo sa rozhodnete niektorých z nich presvedčiť, aby s vami začali spolupracovať. Aké to pre vás bude mať výhody? Je síce pravda, že prídete o stáleho zákazníka, no na druhej strane sa na vaše konto rátajú všetky body z jeho predaja, a tak vám váš spolupracovník môže niekedy priniesť ešte väčší zisk v rámci provízií. Z toho teda vyplýva – čím väčšia sieť spolupracovníkov, tým viac bodov, tým vyššie provízie. Vyzerá to lákavo, nemyslíte? Stále to však neznamená, že môžete v práci poľaviť. Svojich spolupracovníkov musíte neustále motivovať a usilovať sa byť lepší ako oni, inak by ste z ich bodov nemuseli vôbec nič mať. Aby ste boli v MLM úspešní, určite treba zahodiť za hlavu hanblivosť a strach zo zlyhania. Každý, s kým sa stretnete, môže byť váš potenciálny zákazník alebo spolupracovník v rámci siete. Jeden deň vás možno odmietnu, lebo majú zlú náladu, no na ďalší deň vás s úsmevom prijmú. Na až keď si vybudujete stabilný a dobre fungujúci tím, nastane to sladké obdobie, keď sa naozaj jedného dňa prebudíte a poviete si, že nemusíte nikam chodiť, pretože všetko frčí aj bez vašej snahy.
Photo by rawpixel.com on Unsplash.com